نظرسنجی سایت

تنوع کتابهای موجود بر روی سایت را چگونه ارزیابی می کنید؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 23
  • بازدید کل : 47330

پیوند ها

تأثیر تصویرسازیهای رسانه‌ای جراحی زیبایی بر تصویر بدنی و نگرشها/ دانشگاه ساسکس/ ترجمۀ حسن فتحی (کارشناس ارشد جامعه‌شناسی)


تأثیر تصویرسازیهای رسانه‌ای جراحی زیبایی بر تصویر بدنی و نگرشها/ دانشگاه ساسکس/ ترجمۀ حسن فتحی (کارشناس ارشد جامعه‌شناسی)

مشخصات محصول:

نوع محصول: پرسشنامه

عنوان: «تأثیر تصویرسازی‌های رسانه‌ای جراحی زیبایی بر تصویر بدنی و نگرش‌ها»

حوزه: جامعه شناسی، روانشناسی، روانشناسی اجتماعی

رساله دکتری

دانشگاه ساسکس- انگلستان

پژوهشگر: اِلِنی-مارینا آشیکالی

سال اجرا: 2014

مترجم: حسن فتحی

تعداد صفحات: 7

فرمت: PDF

نوع فونت: Lotus

اندازه فونت: 12

فاصلۀ خطوط: 1

تعداد کل سئوال ها (107 سئوال بسته- طیف لیکرت)

خودتان را به‌عنوان یک شخص چگونه می‌بینید؟

ادراکها از برنامه‌ها برای بهبود ظاهر ممکن است تحت تأثیر ایده‌آل‌هایی که مردم برای خودشان دارند، باشد. بنابراین‌، مایل‌ایم از شما در مورد ایده‌آل‌هایی که در حال حاضر برای خودتان دارید و به آنها می‌اندیشید، سئوال کنیم. مانند بسیاری از مردم، شما احتمالاً بعضی از چیزها را در مورد خودتان دوست دارید، اما ممکن است چیزهای دیگری نیز وجود داشته باشد که دوست دارید آنها را تغییر دهید.

از شما می‌خواهیم سه جملۀ زیر را تکمیل کنید. برای انجام این کار در فضای کنار کلمۀ من.... لطفاً چیزی در مورد خودتان بنویسید که دوست دارید آن را تغییر دهید. این می‌تواند هر‌ چیزی باشد. سپس در فضای کنار عبارت «اما من دوست دارم....» توضیح دهید که در حالت ایده‌آل دوست دارید این [چیز] چگونه باشد.

به‌عنوان مثال:

من...     چیزی دربارۀ خودتان که دوست دارید آن را تغییر دهید.

اما دوست دارم...     دوست دارید چگونه ایده‌آلی باشد

پس از تکمیل جمله‌ها، لطفاً برای هر یک مشخص کنید:

چقدر با ایده‌آل شما تفاوت دارد، یعنی شکاف بین شما و ایده‌آل‌تان چقدر بزرگ است. 

چقدر نگران این تفاوت هستید، یعنی چقدر این شکاف بین شما و ایده‌آل‌تان، شما را نگران کرده است.

فکر می‌کنید چقدر دستیابی به ایده‌آل‌تان، سهل‌الوصول است.

 

در مورد جنبه‌های مختلف زندگی‌تان چه احساسی دارید؟

در این بخش، می‌خواهیم بدانیم که در مورد جنبه‌های مختلف زندگی‌تان چه احساسی دارید، و چه عوامل خارجی ممکن است بر احساسات شما در مورد خودتان تأثیر بگذارد، چون این عوامل ممکن است بر عقاید و ادراکهای شما از برنامه‌های تغییر، تأثیر داشته باشند. لطفاً هر گویه را بخوانید و میزان مخالفت یا موافقت خود را با آن، اعلام کنید.

1) برای عزت نفس من مهم است که خانواده‌ای داشته باشم که به من اهمیت بدهد. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

2) دوست دارم شبیه آنچه در تصاویر هست، به‌نظر آیم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

3) به‌خوبی آنچه دوست دارم، به‌نظر می‌رسم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

4) اگر دیگران به من احترام نگذارند، نمی‌توانم به خودم احترام بگذارم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

9) از ظاهرم خجالت می‌کشم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

نظرات شما در مورد صنایعی که تغییر ایجاد می‌کنند، چیست؟

در این مطالعه ما در حال بررسی تعدادی از برنامه‌های تغییر شکل، مانند تغییر تصویر و خانه هستیم. مایلیم نظرات کلی شما را در مورد صنایعی که این برنامه‌های اصلاحی را ایجاد می‌کنند، بدانیم؛ زیرا اینها می‌توانند بر چگونگی ادراک شما از خود این برنامه‌ها، تأثیر بگذارند. لطفاً هر گویه را بخوانید و میزان مخالفت یا موافقت خود را با آن، اعلام کنید.

1) من طراحی داخلی اتاق خوابم را دوست دارم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

2) انجام یک جراحی زیبایی جزئی بهتر است تا اینکه سالها احساس بدی نسبت به ظاهر خودت داشته باشی. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

4) جراحی زیبایی خطرات جزئی دارد. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

6) کاش می‌توانستم ظاهر اتاق خوابم را تغییر دهم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

10) جراحی زیبایی می‌تواند اشتباه باشد و کسانی‌که جراحی زیبایی می‌کنند، کمتر از قبل جذاب به نظر برسند. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

25) جراحی زیبایی می‌تواند تأثیر زیادی بر خوداِنگارۀ شخص داشته باشد. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

بخش دوم: ارزش‌ها و عقاید کلی شما و نگرش‌های شما نسبت به رسانه

مردم عقاید، ارزشها و نگرشهای متفاوتی نسبت به رسانه دارند. ما علاقه‌مندیم بدانیم که آیا این تفاوتها ممکن است بر چگونگی ادراک آنها از برنامه‌های تغییر، تأثیر داشته باشد. در این بخش، از شما در رابطه با نگرش‌ها و باورهایتان در مورد جامعه به‌طور کلی، فرهنگ مصرف و نیز در مورد خودتان، سئوال می‌کنیم. لطفاً هر گویه را بخوانید و میزان مخالفت یا موافقت خود را با آن، اعلام کنید.

1) اگر من بتوانم چیزهای زیباتری بخرم، خوشحال‌تر می‌شوم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

4) سعی می‌کنم ساده زندگی کنم تا پول جمع کنم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

7) از برنامه‌های تغییر دربارۀ شیوه‌های از نو زندگی‌کردن، یاد می‌گیرم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

14) من زندگی تجملی (لوکس) را خیلی دوست دارم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

چه اهداف و آرزوهایی دارید؟

اهداف و آرزوهای زندگی افراد نیز ممکن است بر چگونگی ادراک آنها از برنامه‌های تغییر، تأثیر بگذارد. بنابراین، مایلیم در مورد اهداف شخصی شما بیشتر بدانیم. لطقاً لیست اهداف زیر را بخوانید و با استفاده از مقیاس زیر مشخص کنید که دستیابی به این اهداف در آینده چقدر برای شما مهم‌ است.

1) مردم به من محبت خواهند کرد و من نیز به آنها (اصلاً مهم نیست/ تا حدی مهم است/ نه مهم نه بی اهمیت/ خیلی مهم است)

3) تقریباً هرکسی که مرا می‌شناسد، دوستم خواهد داشت. (اصلاً مهم نیست/ تا حدی مهم است/ نه مهم نه بی اهمیت/ خیلی مهم است)

5) من با موفقیت علائم پیری را پنهان خواهم کرد. (اصلاً مهم نیست/ تا حدی مهم است/ نه مهم نه بی اهمیت/ خیلی مهم است)

10) من به افرادی که نیاز دارند کمک خواهم کرد و در ازای آن چیزی نمی‌خواهم. (اصلاً مهم نیست/ تا حدی مهم است/ نه مهم نه بی اهمیت/ خیلی مهم است)

11) من به افراد خاص ابراز عشق (علاقه) خواهم کرد. (اصلاً مهم نیست/ تا حدی مهم است/ نه مهم نه بی اهمیت/ خیلی مهم است)

15) احساس خواهم کرد که کسانی هستند که واقعاً مرا دوست خواهند داشت. (اصلاً مهم نیست/ تا حدی مهم است/ نه مهم نه بی اهمیت/ خیلی مهم است)

 

احساسات، اهداف و آرزوها دربارۀ ظاهر فیزیکی ممکن است بر ادراکات و برنامه‌ها نیز تأثیرگذار باشد. بنابراین، در این بخش می‌خواهیم از شما بپرسیم که چه احساسی در مورد جنبه‌های مختلف تصویر بدن‌تان دارید. لطفاً در یک مقیاس 6 درجه‌ای از کاملاً مخالف تا کاملاً موافق، میزان مخالفت یا موافقت خود را با هر یک از گویه‌ها، اعلام کنید.

1) ظاهر (قیافۀ) من بخش مهمی از شخصیت من است. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

5) اگر بدن بی‌نقصی داشتم، در زندگی آدم موفق‌تری می‌شدم. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

9) زمان زیادی صرف می‌کنم تا مطمئن شوم ظاهرم خوب است. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

13) اگر من بدن بی‌نقصی داشتم، زندگی‌ام بهتر می‌شد. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)

19) هرگاه احساس می‌کنم که خوب به‌نظر نمی‌رسم، احساس خودارزشمندی‌ام آسیب می‌بیند. (کاملاً مخالفم/ مخالفم/ تاحدی مخالفم/ تاحدی موافقم/ موافقم/ کاملاً موافقم)


مبلغ واقعی 100,000 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 90,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 144

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما